28 Temmuz 2011 Perşembe

Erken Kaybedenler


















Behzat Ç. efsanesinin yaratıcısı Emrah Serbes'in, polisiye iki kitabının haricinde, erkek çocuklarının hayatına dair bir şeyler yazdığı diğer bir romanı Erken Kaybedenler. Behzat Ç. Bir Ankara Polisiyesi dizisini izledikten sonra yazmış ve ne kadar beğendiğimi anlatmıştım. Diziyi bitirir bitirmez, vakit kaybetmeden kitaplarını da alıp okudum. Kitapları almaya gittiğimde, Behzat Ç.'ye ait iki romanın haricinde, Emrah Serbes'in yazdığı üçüncü bir kitap olan Erken Kaybedenler'i öğrendim. Hızlı bir şekilde Behzat Ç. ve Emrah Serbes fanına dönüştüğümü düşününce, vakit kaybetmeden bu üçüncü kitabı aldığımı tahmin etmişsinizdir.  

Erken Kaybedenler, erkek çocuklarının hayatını anlatan, sekiz ayrı hikâyeden oluşuyor. Aşk, dostluk, arkadaşlık, aile ilişkileri gibi her türlü ilişkiye ışık tutan kitap kesinlikle çok başarılı. Kitabın arka kapağında yapılan açıklamadan anlayacağınız gibi, erkek çocukları edebiyatımızda pek anlatılmayan bir konu. Buna karşılık Dünya Edebiyatı'nda iyi örneklerini görmek mümkün. J.D. Salinger'ın Gönülçelen (Bir diğer adı Çavdar Tarlasında Çocuklar'dır) isimli romanı buna iyi bir örnektir.

Kitap birkaç sene önce basılmış. İçindeki birtakım bilgilerden anladığıma göre de 2008 yılı itibarı ile İstanbul, Ankara ve Yalova 'ya ait hikâyeler gibi görünüyor. Hikâyelerin birkaçı, Emrah Serbes tarafından birilerine adanmış ve sonunda -sanırım kendisine erkek çocukları hikâyelerini yazması için ilham veren- bir arkadaşına da teşekkür etmiş. Hikâyeler ise birbirinden farklı konular ve hayatlar içeriyor. Bir şehit kardeşinden babasının yanında çalışmaya mecbur bir çocuğa, ailesini kaybetmiş ve anneannesiyle yaşayan bir çocuktan İngilizce hocasına aşık bir çocuğa kadar birbirinden farklı sekiz çocuk profili anlatılmış. Kitabın dilinin çok başarılı olduğunu, gayet yalın ve açık yazıldığını söylemek mümkün. Kısa hikâyelerden oluştuğu için içeriğe dair pek bir şey aktaramıyorum. 

Bazı kitaplar, filmler, hikâyeler belli bir kesime daha fazla hitap eder. Erken Kaybedenler'inde erkeksi bir kitap olduğunu ve eğer erkek çocuğu iseniz size daha yakın olacağını söylemek mümkün. En iyisi vakit kaybetmeden okumaya başlayın. Kısa hikâyelerden oluşan kitaplar hiç ilgimi çekmemişti bugüne kadar. Sanırım bu bir ilk ve şiddetle tavsiye ediyorum.

2 yorum:

  1. Yazılarının hpesini okuyorum bilesin :) Tek tavsiyem "falan" kelimesini çok kullanmamaya çalış yazılarda, öperim :

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ediyorum bende hiç kaçırmadan takip ediyorum yazılarını. Dikkate alacağım görüşürüz :)

    YanıtlaSil